Wg raportu sprzedaży serwisu Smashwords dystrybuującego e-booki self-publisherów do księgarni i bibliotek klienci
najczęściej sięgają po książki spełniające podane poniżej warunki:
- serie sprzedają się
lepiej niż samodzielne tytuły;
- z połączenia dwóch
powyższych wynika, że najlepiej sprzedają się serie, których poszczególne część
są dosyć długie; serie rozbijane na krótkie odcinki, o całkowitej „objętości”
poniżej 50 tys. słów sprzedają się słabo w porównaniu z „cegłami”;
- darmowe e-booki dalej
są świetnym narzędziem promocyjnym, ale nie wzbudzają już takiego zainteresowania
jak rok czy dwa lata temu;
- chyba że napisałeś
serię – serie, których pierwszy tom jest darmowy, a pozostałe płatne, zwykle
zarabiają więcej niż serie płatne w całości;
- książki, które były
dostępne w pre-orderze (zamówienie przed premierą) sprzedawały się lepiej niż
te, które pre-orderu nie miały;
- bestsellery
najczęściej kosztują 2,99$ lub 3,99$;
- chyba że mówimy o
non-fiction – czytelnicy takiej literatury są skłonni zapłacić za literaturę
faktu więcej niż za beletrystykę.
Mamy więc gotowy przepis na bestseller: co najmniej trylogia
składająca się z tomów po 1500 stron, udostępniona w przedsprzedaży w cenie 2,99$, a pierwsza
część najlepiej udostępniona za darmo.
Odsyłam również do wcześniejszego przepisu na bestseller,
który zamieściłem w 2011r.: Jak stworzyć bestseller?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz