piątek, 8 sierpnia 2014

Przepis na bestseller wg Smashwords



Wg raportu sprzedaży serwisu Smashwords dystrybuującego e-booki self-publisherów do księgarni i bibliotek klienci najczęściej sięgają po książki spełniające podane poniżej warunki:
- długie książki sprzedają się lepiej niż krótkie (co najmniej 100 tys. słów);
- serie sprzedają się lepiej niż samodzielne tytuły;
- z połączenia dwóch powyższych wynika, że najlepiej sprzedają się serie, których poszczególne część są dosyć długie; serie rozbijane na krótkie odcinki, o całkowitej „objętości” poniżej 50 tys. słów sprzedają się słabo w porównaniu z „cegłami”;
- darmowe e-booki dalej są świetnym narzędziem promocyjnym, ale nie wzbudzają już takiego zainteresowania jak rok czy dwa lata temu;
- chyba że napisałeś serię – serie, których pierwszy tom jest darmowy, a pozostałe płatne, zwykle zarabiają więcej niż serie płatne w całości;
- książki, które były dostępne w pre-orderze (zamówienie przed premierą) sprzedawały się lepiej niż te, które pre-orderu nie miały;
- bestsellery najczęściej kosztują 2,99$ lub 3,99$;
- chyba że mówimy o non-fiction – czytelnicy takiej literatury są skłonni zapłacić za literaturę faktu więcej niż za beletrystykę.
Mamy więc gotowy przepis na bestseller: co najmniej trylogia składająca się z tomów po 1500 stron, udostępniona  w przedsprzedaży w cenie 2,99$, a pierwsza część najlepiej udostępniona za darmo.
Odsyłam również do wcześniejszego przepisu na bestseller, który zamieściłem w 2011r.: Jak stworzyć bestseller?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz