niedziela, 6 listopada 2011

Piszemy wspomnienia

Jedną z form pisarskich jest biografia lub autobiografia. Książka autorstwa Ewy Pilawskiej "Piszemy wspomnienia" odkrywa tajniki tej sztuki. Życie każdego z nas zasługuje na opisanie. To pierwszy w języku polskim poradnik przygotowujący do pisania i prezentowania wspomnień, a zarazem wciągająca lektura. Autorka radzi jak szukać materiałów do książki, podaje techniki pomagające przywołać zgubione w pamięci wydarzenia i sposoby ich weryfikacji. Wskazuje, w jaki sposób własną książkę mogą napisać osoby nie dysponujące darem "lekkiego pióra", do kogo zwrócić się o poradę, jaką wybrać formę literacką. Opowiada o technikach pisania wspomnień, komponowania tekstu, redagowania, a nawet o tym, jak szukać wydawcy, czy też jak wydać książkę własnym sumptem.
"Każdy człowiek może napisać przynajmniej jedną książkę - o swoim życiu." 
wyd. IKE - Usługi Literackie 2008r., 198 str.

17 komentarzy:

  1. mam wiele lat i wiele wspomnien i tych z czasu wojny tez.chcialabym to wszystko opisac ale nie wiem jaka sie do tego zabrac.kupilam ksiazke j Pani Pilawskiej ktora mi w tym ponoze,ale czy starczy mi zycia?W glowie klebia sie wspomnienia bo wczesniej juz od lat szkolnych pisalam pamietniki.Napisze jak mi idzie.serdecznie pozdrawiam Kika

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale, proszę pisać, czekam na wiadomości o postępach prac. Jeżeli Pani będzie chciała, zamieścimy fragmenty na blogu i na forum pisarskim.

    OdpowiedzUsuń
  3. chcialam zaplacic przelewem za ksiazke ktora za bo konto banmowilam ale w banku odmowili bo konto ma za malo cyfr.Teraz nie moge znalezc gdzie bylo podane.Pomorzcie bo nie zaplace za zamowienie.kika

    OdpowiedzUsuń
  4. cialam zaplacic za zamowiona ksiazke ale w banku odmowili ze zamalo podalam cyfr.chcialam sprawdzic ale nie moge znalezc pod jakim szukac haslem.blagam moze ktos pomoze.To ksiazka poni ewy pilarskiej.Pozdrawiam kika.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę wejść na stronę http://www.piszemywspomnienia.pl/piszemy-wspomnienia/index.php?a=jak-zamowic tam jest zamówienie. Po wypełnieniu przychodzą dane do konta na adres e-mail. W razie czego podany jest również nr telefonu.

    OdpowiedzUsuń
  7. We mnie jest od lat pragnienie spisania wspomnień tym bardziej, że czasem łapię się na tym, że to co było gdzieś mi ucieka. Od lat piszę poezję, ale do ksiązki zupełnie nie wiem jak się zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym blogu znajdziesz dużo książek, które pomogą Ci ruszyć z miejsca. Oczywiście oprócz poradników trzeba dużo czytać literatury. To są bardzo ważne ćwiczenia i oswajanie się ze słowem. Poradniki dopełnią całości.

      Usuń
  8. witam,
    czy można jeszcze kupić gdzieś tę książkę ponieważ na stronie nie działa żaden link?
    dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać do mnie na maila (w zakładce kontakt)

      Usuń
  9. Ja też spróbuję napisać biografię

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam 40 lat,moje życie nie było usłane różami, chciałabym napisać książkę o tym wszystkim, co działo się przez te 40 lat,ale nie wiem czy dam radę, proszę o jakiekolwiek wskazówki, czy pisać najpierw w zeszycie,czy na komputerze i od razu drukować, nie mam pojęcia.... A jest o czym pisać.... Może kiedy przeleję swoje życie na papier, pozwoli mi to wymazać wątki z życia, które leżą mi na sercu,bolą, nie dają spokoju....pozdrawiam i czekam na podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten poradnik Ewy Pilawskiej "Piszemy wspomnienia". Przygotowuje konkretnie do tego typu pisarstwa.

      Usuń
  11. Tez chce napisać...Ale czy na komputerze,kartce?

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam 21 lat duzo wydazylo sie w moim zyci chcial zostalem bez domnym i chcial bym podzielic sie doswiadczeniem

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja Babcia chciałaby napisać swoje wspomnienia, ale nigdzie nie możemy dostać tej książki. Czy wie Pan może gdzie ją dostać>?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń