czwartek, 24 stycznia 2013

"Moje najpiękniejsze walentynki" - konkurs

Wydawnictwo Creatus Movens ogłasza konkurs literacki "Moje najpiękniejsze walentynki". Teksty do 2 stron A4 (marginesy 2,5, interlinia 1,5, czcionka Times New Roman 12) należy nadsyłać do 20.02.2013r. Ogłoszenie wyników nastąpi 01.03.2013r.
Nagrody: I miejsce: 50% zniżki na wybrane warsztaty pisarskie z oferty Organizatora, II miejsce: 40% zniżki na wybrane warsztaty pisarskie z oferty Organizatora, III miejsce: 30% zniżki na wybrane warsztaty pisarskie z oferty Organizatora, wyróżnienie: 10% zniżki na wybrane warsztaty pisarskie z oferty Organizatora.
Szczegóły na stronie organizatora konkursu: http://www.creatus-movens.pl/

czwartek, 17 stycznia 2013

Sprzedać książkę po okładce

Okładka książki odgrywa bardzo ważną rolę w promocji. Nieraz sięgałem po książkę skuszony jej opakowaniem. Nie zawsze był to trafny wybór. Cóż. Okładka czyni cuda.
Przemysław Narbutowicz - dziennikarz, recenzent, krytyk literacki, przez wiele lat związany z krakowskim alternatywnym Radiem Bez Kitu i założyciel Wydawnictwa Narbook - napisał „Sprzedać książkę po okładce”. Jest to jedyne dostępne na polskim rynku studium narzędzi wykorzystywanych w bezpośredniej prezentacji książki skierowanej do czytelnika i sposobów wywierania wpływu na klientów księgarń.


"Tekst na okładce jest najczęściej darmową formą bezpośredniego kontaktu z odbiorcą książki. Można przypuszczać, że ma ostateczny wpływ na jego decyzję o zakupie. Jeśli ktoś sięga po tytuł, o którym nigdy wcześniej nie słyszał, notatka od wydawcy jest pierwszym i często ostatnim komunikatem, który może skłonić do kupna. Ma nakłaniać kogoś, kto widzi daną pozycję pierwszy raz na oczy, a także kogoś, kto o książce słyszał, ale nie jest zdecydowany na jej zakup."
 wyd. Biblioteka Analiz 2012r.

środa, 2 stycznia 2013

Autor-Wydawca 2012

W tamtym roku (2012) ukazało się już 6 wydanie książki Andrzeja Karpowicza "Autor-Wydawca" .  Jest to poradnik dla piszących lub wydających książki, ale także dla tych, którzy chcą poznać prawo autorskie w praktyce. Poza omówieniem podstawowych zasad prawa autorskiego znajdziemy w niej wiele praktycznych porad dotyczących stosunków wydawcy z autorem i mnóstwo orzeczeń sądów z tej dziedziny. Dodatkowo tekst został wzbogacony o szereg praktycznych porad dotyczących stosunków wydawcy z autorem. Zaprezentowano również bogate orzecznictwo sądów w sprawach z zakresu prawa autorskiego. W obszernym aneksie zamieszczone zostały wzory umów niezbędnych w pracy każdego wydawcy i autora - m.in. umowy wydawniczej z autorem, umowy z tłumaczem, umowy z wydawcą zagranicznym czy umowy z grafikiem - obowiązujące w prawie polskim oraz w zagranicznych systemach prawnych.
Autor jest adwokatem specjalizującym się w ochronie własności intelektualnej i dóbr osobistych. Ma wieloletnią praktykę w wydawnictwach, organizacjach wydawniczych i własnej kancelarii adwokackiej. Wydał m.in.: Podręcznik prawa autorskiego dla studentów uczelni artystycznych, Prawo autorskie i prasowe dla dziennikarzy, Jak reklamować się zgodnie z prawem, Poradnik prawny dla ludzi twórczych.
wyd. Wolters Kluwer 2012r.