czwartek, 16 października 2014

Martin Widmark - Agatha Christie dla najmłodszych



http://webep1.com/Zobacz/To?a=3742&mp=400&r=L1N6dWthai9xLU1hcnRpbitXaWRtYXJr0Martin Widmark to szwedzki pisarz nazywany Agathą Christie dla najmłodszych. Jego kryminały o przygodach młodych detektywów Mai i Lassego są znane na całym świecie. Pisarzem został przez przypadek. W jednym z wywiadów opowiada:
"Wymyśliłem historię o tym, jak upolować tygrysa, codziennie rano kontynuowałem opowiadanie, i dzięki temu poranne wstawanie przestało być problemem. Potem spisałem to wszystko, i o dziwo znalazło się wydawnictwo, które zechciało wydać moją pierwszą książkę."
Zaczyna pisać rano, kiedy żona jest w pracy a dzieci w szkole. Pisze w małym ogrodowym domku. Wydaje około sześciu książek rocznie. Kiedy już wykona plan pisarski, zajmuje się prozą życia. Na pytanie, jak sukces zmienił jego życie, odpowiada:
"Mógłbym nie pracować, jeślibym chciał. Więc skupiam się tylko nad projektami, które uważam za wartościowe. Szczególnie te, które przyczyniają się do edukacji najmłodszych, m.in. do nauczenia ich tego, jak ważne jest obcowanie z książkami. Dostaję listy, w których dzieci dziękują mi, że dzięki moim kryminałom pokochały czytanie. To dla mnie wielki sukces, bo wiem, jaka siła tkwi w książkach, i jaki wpływ wywarły one na moje życie. A oprócz tego? Podróżuję, spotykam wspaniałych ludzi na całym świecie. Tak, życie zmieniło się w bardzo przyjemny sposób."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz