środa, 12 kwietnia 2017

Jonas Jonasson - zakochany w tytule

Szwedzki pisarz Jonas Jonasson znany z bestsellerowej powieści Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął zadebiutował w wieku 47 lat, właśnie tą powieścią.
W wywiadzie dla magazynu „PaperMint” przyznaje, że przez wiele lat nosił w sobie pomysł na debiutancką powieść, zanim zdecydował się przelać ją na papier.
https://www.nieprzeczytane.pl/Stulatek-ktory-wyskoczyl-przez-okno-i-zniknal,product323440.html?abpid=1719&abpcid=134&abpid=1719&abpcid=134Mówi:„Miałem w głowie co najmniej dwadzieścia różnych pomysłów, a po stulatka sięgnąłem chyba ze względu na tytuł powieści. Jak tylko go wymyśliłem, od razu się w nim zakochałem. Pomyślałem, że chciałbym przeczytać powieść o takim tytule. Tylko najpierw musiałem ją napisać.”
Autor wszystko postawił na jedną kartę:
„Coś zawsze stało mi na drodze do pisania, aż pewnego dnia wyskoczyłem prze moje własne okno – sprzedałem wszystko, co miałem, przeprowadziłem się do Szwajcarii nad jezioro Lugano i skończyłem moją powieść. Skąd taka decyzja? Po prostu uznałem, że nadszedł właściwy czas, żeby to zrobić.”
Co za poświęcenie, determinacja i odwaga.
I pamiętajcie, nigdy nie jest za późno na pierwszą książkę.

Źródło: Magazyn "PaperMint" luty 2012r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz