sobota, 25 stycznia 2014

Tom Egeland - pełnoetatowy pisarz



Tom Egeland, pisarz norweski, autor powieści "Spirala" i "Strażnicy przymierza", zanim został pełnoetatowym pisarzem pracował jako dziennikarz. Na pytanie, dlaczego zmienił profesję, odpowiada:
"Zawsze marzyłem o tym, żeby zostać przede wszystkim autorem książek, jednak to spore ryzyko, kiedy chce się rzucić dobrze płatną pracę na cały etat, żeby zostać pisarzem. Dlatego moje powieści były pisane nocami, podczas gdy w dzień pracowałem. W 2006 roku moje książki świetnie się sprzedawały – zarówno w Norwegii, jak i w innych krajach – wykorzystałem więc szansę, by zostawić pracę redaktora w dziale wiadomości TV2 i rozpocząć pełnoetatową karierę pisarską."
Jak powiedział  S. J. Perelman: "Wątpliwy przywilej pisarza-wolnego strzelca daje mu wolność i prawo do śmierci głodowej, gdziekolwiek się znajduje".
Wybór należy do Ciebie ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz